18-64 -vuotiaat 2017-09-29T21:28:57+00:00

Aikuisten terveysliikuntasuositukset

Suositukset 18-64 -vuotiaille

Liikuntapiirakka kiteyttää viikoittaisen terveysliikuntasuosituksen kuvalliseen muotoon ja helpottaa suosituksen hahmottamista. Liikuntapiirakka kertoo terveyden edistämiseksi tarvittavan viikoittaisen liikuntamäärän ja antaa esimerkkejä liikuntamuodoista.

Kestävyyskuntoasi voit parantaa liikkumalla useana päivänä viikossa yhteensä ainakin 2h 30 min reippaasti TAI 1h 15 min rasittavasti. Kohenna lihaskuntoa ja kehitä liikehallintaa ainakin 2 kertaa viikossa.

Esim. Step 45 + Zumba 45 + Body 1h = 2h 30 min

Esim. Power 1h + Toiminnallinen keonhuolto 1h = 2h

Esim. Tehokeho 1h + Bailabaila 45 + FlowJooga 70 = 2h 55 min

Esim. Kehonpaino/Kahvakuula 1h + Vaihtuvateema 1h = 2h

Seuramme

Hyvässä seurassa on ilo liikua