Loading...
Tuntikuvaukset2019-06-25T11:33:47+00:00

Tuntikuvaukset

Kaikille tunneille tarvitset joustavat sisäliikuntavaatteet, sisäliikuntakengät, jumppa-alustan, juomapullon ja tarvittaessa pienen hikipyyhkeen. Lisävarusteet löydät tuntikuvauksista tai nettisivujen vaihtuvateema-tuntien tarkemmista ohjelmista.

TEHOTREENI 

Aqua HIIT: Fyysisesti kuormittava tunti vedessä (pohjakosketus), jossa tehdään reippaaseen tahtiin selkeitä ja kokonaisvaltaisia liikkeitä hyödyntäen vedenvastusta. Liikkeet tehdään joko pattereissa tai yhtenä ryhmänä. Välineinä käytämme esim puntteja, ämpärinkansia yms. Tunnille tarvitset uima-asun ja pyyhkeen. Tunti sopi kaikille jo jonkin verran harrastaneille. Jäsen- ja jumppamaksun lisäksi erillismaksu 20 € / koko kausi tai 15 € / syksy tai kevät sekä uimahallin sisäänpääsymaksu, suosittelemme sarjalippua. Max ryhmäkoko 25.


Body&step on sekä aerobinen että lihaskuntotunti, jossa käytetään steplautaa, jolloin treenistä saadaan astetta tehokkaampaa. Teemme tunnilla siis noin 30min kestävän lämmittelyn askelsarjan muodossa, jossa käytämme lautaa. Jos siis haluat treeniisi hieman haastetta, on tämä juuri sinun tuntisi!


Kahvakuula: Voimaa ja iloista mieltä sisältävä tehokas toiminnallinen koko kehon treeni! Kahvakuulatunti sisältää kokonaisvaltaisia ja helppoja liikkeitä, joiden avulla parannat lihaskuntoasi, kehität voimaa ja lihaskestävyyttä. Samalla haastat keskivartalon lihaksia, parannat liikkuvuutta ja kehonhallintaa. Dynaamisten harjoitteiden myötä saat taatusti hien pintaan joka tunnilla!

Tunnille tarvitset oman kahvakuulan, joustavat vaatteet, pienen pyyhkeen, jumppa-alustan ja juomapullon. Aloittelijoille suosittelemme 4-8 kg ja harrastaneille 6-12 kg kuulaa. Jos omistat kaksi eri kuulaa, ota mukaan yksi kevyempi ja yksi raskaampi kuula. Muutamia kahvakuulia on myös lainattavissa.  Kahvakuulaharjoittelu sopii kaiken kuntoisille sekä aloittelijoille että aiemmin liikuntaa harrastaneille. Aikaisempaa kokemusta kahvakuulaharjoittelusta ei siis tarvita. Toiminnallisten liikkeiden avulla harjoitukset pystytään varioimaan kullekin tasolle sopiviksi.


Sport: Lämmittely osuus helpoin askelin, koko vartaloa muokkaava tunti, jossa sykkeen kohotuksia. Tunnilla pääset kokeilemaan omia rajoja. Tunti on raskas, mutta sopii kaikille.


STRONG by Zumba®: on matalan kynnyksen intervalliharjoittelua. Tunnilla ei tanssita, mutta liikutaan musiikin tahtiin. Tunti koostuu kehonpainolla tehtävistä lihaskuntoliikkeistä ja sykettä nostavista osioista. Tunti sisältää hyppyjä eikä se sovellu liikuntarajoitteisille.


Syketeema: Liikutaan vaihtelevilla teemoilla vaihtuvien ohjaajien opastuksella. Lämmittelyn jälkeen monipuolista lihaskuntoharjoittelua koko keholle esim. kahvakuulan, kuminauhan, kepin avulla. Tunnin lopuksi lyhyet palauttelut. Katso tuntien tarkemmat teemat, ohjaajat ja välineet nettisivuiltamme.

Tuntien raskaus ja vaikeus vaihtelee teeman mukaan. Vaihtuvat teemat ja ohjaajat löydät nettisivuilta. Sopii kaikille.


Teemabody: Tunti sisältää alkuverryttelyn, lihaskunto-osuuden ja venyttelyn. Toiminnallista harjoittelua, jossa tehdään monipuolisia koko kehoa eri tavoin vahvistavia liikkeitä. Tavoitteena on, että lihaskunnon ohella sydämen ja verenkiertoelimistön kunto nousee. Käsipainot otetaan mukaan niinä aikoina, kun ohjaaja niistä mainitsee. Tunti on raskas, mutta sopii kaikille, jokainen tekee oman kunnon mukaisesti.

Tehokeho: Tunnilla tehdään koko kehon toimintakykyä kehittäviä liikkeitä monipuolisuutta painottaen. Tunti sisältää alkulämmittelyn (noin 15-20 min) sisältäen reippaan sykkeen kohotusosion, teemaosion (25 min.) ja loppuvenyttelyn (5-10 min). Teemaosion painotus vaihtelee kuukausittain (esim. keskikeho/ niska-selkä/ ketteryys). Ajoittain käytetään apuna seuran omia pienvälineitä kuten keppiä, vastuskuminauhoja. Tunti sopii jo jonkin verran liikkuneille ja niille, jotka kaipaavat ryhmäliikuntaan vähän voimistelullisuutta mausteeksi.


Tehokiinteytys: Tehokas kehon muokkaustunti. Alkuverryttelyssä helppoja askelsarjoja, jonka jälkeen monipuolinen ja reipastempoinen lihaskunto-osuus.  Sopii jo jonkin verran liikkuneille ja myös miehille!

KUNTOTREENI

Aamuteema: Liikutaan vaihtelevilla teemoilla vaihtuvien ohjaajien opastuksella. Tuntien raskaus ja vaikeus vaihtelee teeman mukaan. Vaihtuvat teemat ja ohjaajat löydät nettisivuilta. Sopii kaikille.


HydroBic: reipastempoinen aerobictunti vedessä musiikin tahtiin. Tunnilla nostetaan sykettä ja vahvistetaan lihaskuntoa erilaisia välineitä hyödyntäen. Tunnille tarvitset uima-asun ja pyyhkeen. Tunti sopii kaiken ikäsille, kokoisille ja kuntoisille naisille ja miehille eikä edellytä uimataitoa. Jäsen- ja jumppamaksun lisäksi erillismaksu 20 € / koko kausi tai 15 € / syksy tai kevät sekä uimahallin sisäänpääsymaksu, suosittelemme sarjalippua. Max ryhmäkoko 25.


Kuntoteema: Tunnilla tehdään monipuolisia lihaskuntoharjoituksia oman kehon painoa, tai erilaisia välineitä hyödyntäen. Terveyttä ja kuntoa edistävä tunti, joka sopii kaikille ikäryhmille. Matalankynnyksen tunti myös sinulle, joka aloitat liikuntaharrastuksen.


Ladyt: Tunnilla muokataan kehoa monipuolisesti sekä harjoitetaan lihaskuntoa ja tasapainoa. Kauden aikana hyödynnämme myös erilaisia välineitä. Tunti sopii kaikille, myös sinulle, joka haluat huolehtia kunnostasi ja terveydestäsi. Matalankynnyksen tunti sinulle, joka vasta aloitat liikuntaharrastuksen.


Miesten peli-ilta: Mukavaa, vauhdikasta pelailua toiveiden mukaan, ilman kilpailullisia tavoitteita. pelatuimpana salibandy. Tunnille tarvitset sisäpelikengät, oman salibandymailan ja juomapullon. Tunti sopii kaikille, aiempaa pelikokemusta ei tarvita.

PilatesHealth: Kaiken ikäisille ja tasoisille sopiva kehon tasapainoa, ryhtiä ja hyvinvointia edistävä tunti.  Tunnin tavoitteena on kehittää voimaa ja liikkuvuutta sekä vapauttaa kehon kireyksiä ja tuoda hyvää oloa. Pilates tunnilla vahvistat kehon syviä lihaksia, ja parannat kehonhallintaa. Pilates sopii kaiken kuntoisille sekä aloittelijoille että aiemmin liikuntaa harrastaneille. Lisämaksullinen tunti, sisältyy VIP-korttiin.


Ruoto Ruotuun: Monipuolinen ja reipastempoinen ylävartalon liikkuvuuteen sekä selän hyvinvointiin keskittyvä tunti, jossa apuvälineenä käytetään keppiä. Huolellisen lämmittelyn aikana keskitytään avaamaan erityisesti hartiaseudun ja rintarangan liikeratoja. Lihaskunto-osuudessa vahvistetaan keskivartalon aluetta, ja tunnin lopuksi huolletaan ylävartalo pitkillä venytyksillä.


Sykefit: Toiminnallista harjoittelua, jossa pääset haastamaan kehoasi oman kunnon mukaan. Kierto- tai intervallityyppisessä harjoittelussa juostaan, hypitään sekä käytetään oman kehon painon lisäksi kahvakuulia, painoja tai kuminauhoja.  Tunti sopii kaiken kuntoisille ja myös miehille!


Syketeema: Liikutaan vaihtelevilla teemoilla vaihtuvien ohjaajien opastuksella. Lämmittelyn jälkeen monipuolista lihaskuntoharjoittelua koko keholle esim. kahvakuulan, kuminauhan, kepin avulla. Tunnin lopuksi lyhyet palauttelut. Katso tuntien tarkemmat teemat, ohjaajat ja välineet nettisivuiltamme.

Tuntien raskaus ja vaikeus vaihtelee teeman mukaan. Vaihtuvat teemat ja ohjaajat löydät nettisivuilta. Sopii kaikille.


Tehokeho: Tunnilla tehdään koko kehon toimintakykyä kehittäviä liikkeitä monipuolisuutta painottaen. Tunti sisältää alkulämmittelyn (noin 15-20 min) sisältäen reippaan sykkeen kohotusosion, teemaosion (25 min.) ja loppuvenyttelyn (5-10 min). Teemaosion painotus vaihtelee kuukausittain (esim. keskikeho/ niska-selkä/ ketteryys). Ajoittain käytetään apuna seuran omia pienvälineitä kuten keppiä, vastuskuminauhoja. Tunti sopii jo jonkin verran liikkuneille ja niille, jotka kaipaavat ryhmäliikuntaan vähän voimistelullisuutta mausteeksi.

KEHONHUOLTO

Flowjooga70 edistää kehon ja mielen hyvinvointia parantamalla lihasvoimaa ja kehonhallintaa, sekä rauhoittamalla mieltä. Joogaharjoituksen lähtökohtana on aina oman kehon tilanne. Tunti sisältää meditaatio- ja/tai hengitysharjoituksia. Joogalla on tutkitusti monia tärkeitä terveysvaikutuksia, katso tarkemmin täältä: http://www.yogajournal.com/…/count-yoga-38-ways-yoga-keeps…/  Tunnille tarvitset joustavat sisäliikuntavaatteet, joogamaton sekä mielellään kaksi joogatiiltä ja joogaremmin, jotka voi myös ostaa ohjaajalta. Tunti sopii kaikille eikä etukäteistaitoja tarvita. Lisämaksullinen tunti, sisältyy VIP-korttiin.


Kehonhuolto: Aktivoivan alkulämmittelyn jälkeen käymme läpi päälihasryhmiä unohtamatta pienempiä lihaksia. Dynaamisesti ja rauhallisesti tehdyt venytykset huoltavat kehoa juuri oikealla tavalla. Tätä me kaikki tarvitsemme!


PilatesHealth: Kaiken ikäisille ja tasoisille sopiva kehon tasapainoa, ryhtiä ja hyvinvointia edistävä tunti.  Tunnin tavoitteena on kehittää voimaa ja liikkuvuutta sekä vapauttaa kehon kireyksiä ja tuoda hyvää oloa. Pilates tunnilla vahvistat kehon syviä lihaksia, ja parannat kehonhallintaa. Pilates sopii kaiken kuntoisille sekä aloittelijoille että aiemmin liikuntaa harrastaneille. Lisämaksullinen tunti, sisältyy VIP-korttiin.


Seasonal Yoga:


Yinjooga70: Tunnilla tehdään pitkäkestoisia venytyksiä huomioiden kunkin osallistujan kehon lähtökohdat. Harjoituksessa pyritään vaikuttamaan kehon energiajärjestelmään rauhoittavasti. Tunti on oiva palauttaja sekä keholle että mielelle ja hyvä vastapaino kiireiselle arjelle. Tunnille tarvitset joustavat sisäliikuntavaatteet, joogamaton ja mielellään apuvälineinä joogabolsterin, kaksi joogatiiltä, joogaremmin sekä peiton. Apuvälineitä voit ostaa ohjaajalta. Yinjooga sopii aloittelijoille ja edistyneille. Lisämaksullinen tunti, sisältyy VIP-korttiin.

TANSSITREENI    

Lavis-lavatanssijumppa®: Lavis® on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavistunnilla tanssitaan yksin tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Lisätietoa Laviksesta löydät www.lavis.fi. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.


Treeni jamit:


Zumba®: Reipastempoisella kuntotanssitunnilla edetään hauskanpidon ehdoilla, joten askelten kanssa ei ole kovin tarkkaa. Koreografian lähtökohtana on musiikin rytmi ja musiikin edustama tanssityyli, joten tunneilla opit myös tanssien perusaskelia ja perusrytmejä eri puolilta maailmaa. Tunnille tarvitset joustavat sisäliikuntavaatteet, tanssilenkkarit tai sisäliikuntakengät, pienen pyyhkeen ja juomapullon. Zumba® sopii kaikille.

IKILIIKE

=> matalankynnyksen tunnit aloitteleville ja 60+ ikäisille

Kuntoteema: Tunnilla tehdään monipuolisia lihaskuntoharjoituksia oman kehon painoa, tai erilaisia välineitä hyödyntäen. Terveyttä ja kuntoa edistävä tunti, joka sopii kaikille ikäryhmille. Matalankynnyksen tunti myös sinulle, joka aloitat liikuntaharrastuksen. Tunnille tarvitset joustavat sisäliikunta vaatteet ja -kengät/ tossut, jumppa-alustan ja juomapullon.


Ladyt: Tunnilla muokataan kehoa monipuolisesti sekä harjoitetaan lihaskuntoa ja tasapainoa. Kauden aikana hyödynnämme myös erilaisia välineitä. Tunti sopii kaikille, myös sinulle, joka haluat huolehtia kunnostasi ja terveydestäsi. Matalankynnyksen tunti sinulle, joka vasta aloitat liikuntaharrastuksen. Tunnille tarvitset joustavat sisäliikunta vaatteet ja kengät/tossut, jumppamaton sekä juomapullon.


Lavis: Hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavistunnilla tanssitaan yksin tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.


Vetreäksi vedessä: Vesijumppa tarjoaa monipuolista liikuntaa kehon lihaksille ja nivelille. Tunti sisältää alkuverryttelyn, lihaskunto-osion ja loppuvenyttelyn. Tunti sopii 60+ ikäisille miehille ja naisille eikä edellytä uimataitoa. Vesi on myös lempeä ympäristö niille, joille normaali liikunta tuottaa hankaluuksia tai kipuja. Tunnille tarvitset uima-asun ja pyyhkeen. Jäsen- ja jumppamaksun lisäksi uimahallin sisäänpääsymaksu. Suosittelemme sarjakorttia.