Loading...
Tuntikuvaukset2021-10-15T12:39:53+00:00

Tuntikuvaukset

Kaikille tunneille tarvitset joustavat sisäliikuntavaatteet, sisäliikuntakengät, jumppa-alustan, juomapullon ja tarvittaessa pienen hikipyyhkeen. Lisävarusteet löydät tuntikuvauksista tai nettisivujen vaihtuvateema-tuntien tarkemmista ohjelmista.

TEHOTREENI 

Aqua HIIT: Fyysisesti kuormittava tunti vedessä (pohjakosketus), jossa tehdään reippaaseen tahtiin selkeitä ja kokonaisvaltaisia liikkeitä hyödyntäen vedenvastusta. Liikkeet tehdään joko pattereissa tai yhtenä ryhmänä. Välineinä käytämme esim puntteja, ämpärinkansia yms. Tunnille tarvitset uima-asun ja pyyhkeen. Tunti sopi kaikille (myös miehille) jo jonkin verran harrastaneille. Jäsen- ja jumppamaksun lisäksi erillismaksu 20 € / koko kausi tai 15 € / syksy tai kevät sekä uimahallin sisäänpääsymaksu, suosittelemme sarjalippua. Max ryhmäkoko 25.


Body&step on sekä aerobinen että lihaskuntotunti, jossa käytetään steplautaa, jolloin treenistä saadaan astetta tehokkaampaa. Teemme tunnilla siis noin 30min kestävän lämmittelyn askelsarjan muodossa, jossa käytämme lautaa. Jos siis haluat treeniisi hieman haastetta, on tämä juuri sinun tuntisi!


Kahvakuula: Voimaa ja iloista mieltä sisältävä tehokas toiminnallinen koko kehon treeni! Kahvakuulatunti sisältää kokonaisvaltaisia ja helppoja liikkeitä, joiden avulla parannat lihaskuntoasi, kehität voimaa ja lihaskestävyyttä. Samalla haastat keskivartalon lihaksia, parannat liikkuvuutta ja kehonhallintaa. Dynaamisten harjoitteiden myötä saat taatusti hien pintaan joka tunnilla!

Tunnille tarvitset oman kahvakuulan, joustavat vaatteet, pienen pyyhkeen, jumppa-alustan ja juomapullon. Aloittelijoille suosittelemme 4-8 kg ja harrastaneille 6-12 kg kuulaa. Jos omistat kaksi eri kuulaa, ota mukaan yksi kevyempi ja yksi raskaampi kuula. Muutamia kahvakuulia on myös lainattavissa.  Kahvakuulaharjoittelu sopii kaiken kuntoisille sekä aloittelijoille että aiemmin liikuntaa harrastaneille. Aikaisempaa kokemusta kahvakuulaharjoittelusta ei siis tarvita. Toiminnallisten liikkeiden avulla harjoitukset pystytään varioimaan kullekin tasolle sopiviksi.


RVP: Reippaan lämmittelyn jälkeen keskitytään ala- ja keskivartalon (reisi-vatsa-pakara) vahvistamiseen monipuolisilla liikkeillä, pääasiassa oman kehon vastusta hyödyntäen. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat haastaa itsensä.


Syketreeni70: Todellinen tehotreeni perjantai – iltaan! Tule karistamaan viikon pölyt kehostasi tämän tehotreenin avulla. Lämmittelyn jälkeen monipuolista lihaskuntoharjoittelua koko keholle esim. kahvakuulan, kuminauhan, kepin avulla. Tunnin lopuksi lyhyet palauttelut. Tunneilla käytetään käsipainoja, ota omat käsipainot mukaan. Tuntien raskaus ja vaikeus vaihtelee teeman mukaan. Sopii kaikille (myös miehille).


Tabata: HIIT-treenimuoto, joka on tehokas tapa polttaa rasvaa, kohottaa lihaskuntoa, lisätä kestävyyttä ja kiihdyttää aineenvaihduntaa. Tunti sisältää liikeblogeja, joissa yhtä liikettä tehdään 4 minuuttia: 20 sek. liikettä (täydellä teholla), 10 sek. taukoa, yhteensä 8 kertaa. Tunti on raskas, mutta sopii kaikille.


KUNTOTREENI

HydroBic: reipastempoinen aerobictunti vedessä musiikin tahtiin. Tunnilla nostetaan sykettä ja vahvistetaan lihaskuntoa erilaisia välineitä hyödyntäen. Tunnille tarvitset uima-asun ja pyyhkeen. Tunti sopii kaiken ikäsille, kokoisille ja kuntoisille naisille ja miehille eikä edellytä uimataitoa. Jäsen- ja jumppamaksun lisäksi erillismaksu 20 € / koko kausi tai 15 € / syksy tai kevät sekä uimahallin sisäänpääsymaksu, suosittelemme sarjalippua. Max ryhmäkoko 25.


Kuntomix: Matalankynnyksen lihaskuntotunti niin aloittelijalle kuin kokeneemmallekin jumpparille. Tunti sisältää yksinkertaisen alkuverryttelyn, monipuolisen lihaskunto-osuuden, jonka tehon ja haastavuuden voit itse määrittää sekä n. 15 loppuverryttelyn/venyttelyt. Tunti sopii kaikille kuntotasosta riippumatta.


Kuntoteema: Tunnin teemat vaihtuvat monipuolisista lihaskuntotunneista, kuntotanssiin ja kehonhuoltoon.  Terveyttä ja kuntoa edistävä tunti, joka sopii kaikille ikäryhmille. Matalankynnyksen tunti myös sinulle, joka aloitat liikuntaharrastuksen.


Ladyt: Tunnilla muokataan kehoa monipuolisesti sekä harjoitetaan lihaskuntoa ja tasapainoa. Kauden aikana hyödynnämme myös erilaisia välineitä. Tunti sopii kaikille, myös sinulle, joka haluat huolehtia kunnostasi ja terveydestäsi. Matalankynnyksen tunti sinulle, joka vasta aloitat liikuntaharrastuksen.


Miesten peli-ilta: Mukavaa, vauhdikasta pelailua toiveiden mukaan, ilman kilpailullisia tavoitteita. pelatuimpana salibandy. Tunnille tarvitset sisäpelikengät, oman salibandymailan ja juomapullon. Tunti sopii kaikille, aiempaa pelikokemusta ei tarvita.

PilatesHealth: Kaiken ikäisille ja tasoisille sopiva kehon tasapainoa, ryhtiä ja hyvinvointia edistävä tunti.  Tunnin tavoitteena on kehittää voimaa ja liikkuvuutta sekä vapauttaa kehon kireyksiä ja tuoda hyvää oloa. Pilates tunnilla vahvistat kehon syviä lihaksia, ja parannat kehonhallintaa. Pilates sopii kaiken kuntoisille sekä aloittelijoille että aiemmin liikuntaa harrastaneille. Lisämaksullinen tunti, sisältyy VIP-korttiin.


Sykefit: Toiminnallista harjoittelua, jossa pääset haastamaan kehoasi oman kunnon mukaan. Kierto- tai intervallityyppisessä harjoittelussa juostaan, hypitään sekä käytetään oman kehon painon lisäksi vaihtelevasti kahvakuulia, painoja tai kuminauhoja.  Tunti sopii kaiken kuntoisille ja myös miehille!


Syketeema: Liikutaan vaihtelevilla teemoilla. Lämmittelyn jälkeen monipuolista lihaskuntoharjoittelua koko keholle. Tunnin lopuksi lyhyet palauttelut. Tuntien raskaus ja vaikeus vaihtelee teeman mukaan. Sopii kaikille.


SykeTeho ja venyttely: 2/3 tunnista tehokasta ja intensiivistä lihaskunto patteritreeniä ja tunnin loppuosa sisältää venyttelyt sekä loppurentoutuksen. Sopii kaikille.


Syketreeni70: Todellinen tehotreeni perjantai – iltaan ! Tule karistamaan viikon pölyt kehostasi tämän tehotreenin avulla. Lämmittelyn jälkeen monipuolista lihaskuntoharjoittelua koko keholle esim. kahvakuulan, kuminauhan, kepin avulla. Tunnin lopuksi lyhyet palauttelut. Katso tuntien tarkemmat teemat ja välineet nettisivuiltamme. Tuntien raskaus ja vaikeus vaihtelee teeman mukaan. Sopii kaikille.


KEHONHUOLTO

Flow-jooga: on rauhallisesti asanasta seuraavaan etenevää joogaa, joka kehittää erityisesti liikkuvuutta, tasapainoa ja kehonhallintaa. Hengitys syvenee, keho lämpenee ja avautuu. Myös mieli rauhoittuu, sekä aineenvaihdunta aktivoituu. Tunnilla tehdään myös voimakkaita, vahvistavia lihaskunto-osioita. Sopii myös vasta joogaa aloittaville. Tunnille tarvitset joustavat sisäliikuntavaatteet ja joogamaton.


PilatesHealth: Kaiken ikäisille ja tasoisille sopiva kehon tasapainoa, ryhtiä ja hyvinvointia edistävä tunti.  Tunnin tavoitteena on kehittää voimaa ja liikkuvuutta sekä vapauttaa kehon kireyksiä ja tuoda hyvää oloa. Pilates tunnilla vahvistat kehon syviä lihaksia, ja parannat kehonhallintaa. Pilates sopii kaiken kuntoisille sekä aloittelijoille että aiemmin liikuntaa harrastaneille. Lisämaksullinen tunti, sisältyy VIP-korttiin.

Seasonal Jooga: Perustuu Hatha joogaan ja harjoituksissa hyödynnetään myös kiinalaisen terveystiedon opetuksia. Harjoitukset peilaavat vuodenajan muutoksia (kevät, kesä, myöhäiskesä, syksy ja talvi) ja sisältö vaihtuu näiden mukaan. Tunti rakentuu aurinkotervehdyksistä ja asana harjoituksista, jotka keskittyvät aina kyseisen vuodenajan sisäelinten ja meridiaanien hoitoon. Tunneilla opetellaan huomioimaan oman kehon viestejä ja tuntiin kuuluu myös hengitys- ja rentoutumisharjoituksia. Seasonal Jooga vaikuttaa tasapainottavasti kehoon ja mieleen ja luo pohjaa fyysiselle ja henkiselle kehittymiselle ja kasvulle. Tunti sopii kaikille ikäryhmille, eikä aikaisempaa kokemusta tarvita. Mukaan tarvitset joogamaton, huovan ja vesipullon.


Syvävenyttely: on perinteisesti pitkäkestoista, aktiivista venyttelyä, joka hoitaa kehoa syvällisesti. Tunnilla tehdään pitkäkestoisia venytyksiä 3-5 min/isot lihakset, joita voi itse lyhentää tarpeen ja taitojen mukaan. Kovaa lihaskuntotreeniä ei suositella ennen eikä jälkeen syvävenyttelyn. Oma jumppa-alusta. Sopii kaikille.


TANSSITREENI    

Keskiviikko jamit: on iloista yhdessä jammailua eri aikakausien musiikin mukana. Kuntotanssi ei nimestään huolimatta edellytä mitään tanssitaitoa eikä siellä opeteta tanssitekniikkaa, siellä jammaillaan kukin oman kuntonsa mukaan.  Tunnin aikana syketaso vaihtelee rauhallisesta rapsakkaan rytmiin ja takaisin. Ohjaaja antaa vaihtoehtoja, jos joku asia on haastava (esim. pyörähdys). Lopuksi venytellään. Sopii kaikille.


Tanssia ja sykettä: Tunnilla tanssitaan, jammaillaan ja ennen kaikkea hikoillaan vaihtelevan musiikin tahdissa! Helpot askelkuviot, innostava musiikki ja hyvä meininki tempaavat tällä tunnilla mukaansa. Tanssiosion jälkeen lihaskunto-osuus sekä venyttelyt. Tunti sopii kaikille, liikkeitä voi aina tehdä oman kuntotason mukaisesti eikä aiempaa tanssitaustaa tarvita.


Zumba Fitness®: Reipastempoisella kuntotanssitunnilla edetään hauskanpidon ehdoilla, joten askelten kanssa ei ole kovin tarkkaa. Koreografian lähtökohtana on musiikin rytmi ja musiikin edustama tanssityyli, joten tunneilla opit myös tanssien perusaskelia ja perusrytmejä eri puolilta maailmaa. Tunnille tarvitset joustavat sisäliikuntavaatteet, tanssilenkkarit tai sisäliikuntakengät, pienen pyyhkeen ja juomapullon. Zumba® sopii kaikille.


IKILIIKE

=> matalankynnyksen tunnit aloitteleville ja 60+ ikäisille

Kuntotanssi/Keskiviikko jamit: on iloista yhdessä jammailua eri aikakausien musiikin mukana. Ei edellytä mitään tanssitaitoa eikä siellä opeteta tanssitekniikkaa, siellä jammaillaan kukin oman kuntonsa mukaan.  Tunnin aikana syketaso vaihtelee rauhallisesta rapsakkaan rytmiin ja takaisin. Ohjaaja antaa vaihtoehtoja, jos joku asia on haastava (esim. pyörähdys). Lopuksi venytellään. Sopii kaikille.


Kuntoteema: Tunnin teemat vaihtuvat monipuolisista lihaskuntotunneista, kuntotanssiin ja kehonhuoltoon. Terveyttä ja kuntoa edistävä tunti, joka sopii kaikille ikäryhmille. Matalankynnyksen tunti myös sinulle, joka aloitat liikuntaharrastuksen. Tunnille tarvitset joustavat sisäliikunta vaatteet ja -kengät/ tossut, jumppa-alustan ja juomapullon.


Ladyt: Tunnilla muokataan kehoa monipuolisesti sekä harjoitetaan lihaskuntoa ja tasapainoa. Kauden aikana hyödynnämme myös erilaisia välineitä. Tunti sopii kaikille, myös sinulle, joka haluat huolehtia kunnostasi ja terveydestäsi. Matalankynnyksen tunti sinulle, joka vasta aloitat liikuntaharrastuksen. Tunnille tarvitset joustavat sisäliikunta vaatteet ja kengät/tossut, jumppamaton sekä juomapullon.


Vetreäksi vedessä: Vesijumppa tarjoaa monipuolista liikuntaa kehon lihaksille ja nivelille. Tunti sisältää alkuverryttelyn, lihaskunto-osion ja loppuvenyttelyn. Tunti sopii 60+ ikäisille miehille ja naisille eikä edellytä uimataitoa. Vesi on myös lempeä ympäristö niille, joille normaali liikunta tuottaa hankaluuksia tai kipuja. Tunnille tarvitset uima-asun ja pyyhkeen. Jäsen- ja jumppamaksun lisäksi uimahallin sisäänpääsymaksu. Suosittelemme sarjakorttia.


Seasonal Jooga (Kellokoski): Perustuu Hatha joogaan ja harjoituksissa hyödynnetään myös kiinalaisen terveystiedon opetuksia. Harjoitukset peilaavat vuodenajan muutoksia (kevät, kesä, myöhäiskesä, syksy ja talvi) ja sisältö vaihtuu näiden mukaan. Tunti rakentuu aurinkotervehdyksistä ja asana harjoituksista, jotka keskittyvät aina kyseisen vuodenajan sisäelinten ja meridiaanien hoitoon. Tunneilla opetellaan huomioimaan oman kehon viestejä ja tuntiin kuuluu myös hengitys- ja rentoutumisharjoituksia. Seasonal Jooga vaikuttaa tasapainottavasti kehoon ja mieleen ja luo pohjaa fyysiselle ja henkiselle kehittymiselle ja kasvulle. Tunti sopii kaikille ikäryhmille, eikä aikaisempaa kokemusta tarvita. Mukaan tarvitset joogamaton, huovan ja vesipullon. Tämä tunti on myös Ikiliike-tunti Kellokoskella.