Loading...
Tuntikuvaukset 2017-09-16T08:10:39+00:00

Tuntikuvaukset

TEHOTREENI 

=> rankat lihaskunto- ja syketunnit

Body: Tunti sisältää alkuverryttelyn, lihaskunto-osuuden ja venyttelyn. Tunnilla tehdään monipuolisia koko kehoa eri tavoin vahvistavia liikkeitä.
Tunnille tarvitset joustavat sisäliikuntavaatteet, sisäliikuntakengät, jumppa-alustan, pienen pyyhkeen ja juomapullon. Tunti sopi kaikille jo jonkin verran harrastaneille.


HydroBic: reipastempoinen aerobictunti vedessä musiikin tahtiin. Tunnilla nostetaan sykettä ja vahvistetaan lihaskuntoa erilaisia välineitä hyödyntäen.  Tunnille tarvitset uima-asun ja pyyhkeen. Tunti sopii kaiken ikäsille, kokoisille ja kuntoisille naisille ja miehille eikä edellytä uimataitoa. Jäsen- ja jumppamaksun lisäksi erillismaksu 20 € / koko kausi tai 15 € / syksy tai kevät sekä uimahallin sisäänpääsymaksu, suosittelemme sarjalippua. Max ryhmäkoko 25.


Kahvakuula: Voimaa ja iloista mieltä sisältävä tehokas lihaskunto- ja kehonhallintaharjoitteita sisältävä tunti. Tunnille tarvitset oman kahvakuulan, joustavat vaatteet, pienen pyyhkeen, jumppa-alustan ja juomapullon. Aloittelijoille suosittelemme 3-6 kg ja harrastaneille 6-10 kg kuulaa. Uimahallilla myös lainakuulia. Kahvakuulaharjoittelu sopii aiemmin liikuntaa harrastaneille, kaikenkuntoisille naisille ja miehille. Tunti vuorottelee kehonpainoharjoittelun kanssa parillisilla viikoilla.


Kehonpainoharjoittelu: Tunnilla kehitetään voimaa, vartalonhallintaa ja tasapainoa ilman painoja. Tunnilla aina teema, kuten kädet, jalat, keskivartalo. Tunnille tarvitset joustavat vaatteet, jumppa-alustan ja juomapullon. Tunti sopii aiemmin liikuntaa harrastaneille ja on yhteinen naisille ja miehille. Tunti vuorottelee kahvakuulan kanssa parittomilla viikoilla.


Miesten kuntopiiri: Miesten oma tunti. Kehittävää ja monipuolista kuntoilua, josta voi jopa nauttia. Mottona: aina kunnossa – parempi kunto näkyvissä jo. Tekeminen voidaan soveltaa aloittelijalle ja edistyneille samassa ryhmässä. Saat eväitä myös omatoimisen liikunnan lisäämiseen. Ota kaveri mukaan. Tunnille mukaan juomapullo, hikipyyhe ja jumppamatto. Tunti sopii kaikenkuntoisille.

Miesten peli-ilta: Mukavaa, vauhdikasta pelailua toiveiden mukaan, ilman kilpailullisia tavoitteita. pelatuimpana salibandy. Tunnille tarvitset sisäpelikengät, oman salibandymailan ja juomapullon. Tunti sopii kaikille, aiempaa pelikokemusta ei tarvita.


PiloxingBarre45®-tunnilla yhdistellään nyrkkeilyn, baletin ja pilateksen liikkeitä. Tunti on tehokas ja oiva lihaskuntoa ja ryhtiä kohentava harjoitus, katso näyte täältä: https://www.youtube.com/watch?v=tM61GwdQzoU Tunnille tarvitset joustavat vaatteet, pienen pyyhkeen ja juomapullon. Piloxing-hanskat ja jumppamatto ovat vapaaehtoiset varusteet. Hanskoja voi ostaa ohjaajalta. PiloxingBarre45®-tunnilla et tarvitse kenkiä. Tunti sopii kaikille.


Piloxing50®: Tunti on yhdistelmä nyrkkeilyä ja kehonhallintaa tavoitteena hyvä ryhti ja iloinen mieli. Erinomainen harjoitus myös niska-hartiaseudulle! Piloxing-hanskat ja jumppamatto ovat vapaaehtoiset varusteet. Hanskoja voi ostaa ohjaajalta. Tunnille tarvitset joustavat vaatteet, jumppamaton, pienen pyyhkeen ja juomapullon. Piloxing®-tunnilla et tarvitse kenkiä. Tunti sopii kaikille. Katso näyte täältä: https://www.youtube.com/watch?v=pycDfLVbYBA


Power: Tämä tunti on suunnattu kokeneille liikkujille, jotka kaipaavat haastavaa treeniä. Tunnilla tehdään lihaskuntoharjoittelua ja sykkeen kohotuksia yksinkertaisilla liikkeillä joko patteriharjoitteluna, aikaa vastaan tai pistetyöskentelynä. Välineinä käytetään mm. step-lautaa ja käsipainoja. Lopussa palauttavat venyttelyt. Tunti on yhteinen miehille ja naisille. Ota mukaan omat käsipainot ja reilusti juotavaa!


Sykefit: Sykefit on toiminnallista harjoittelua, jossa pääset haastamaan kehoasi oman kunnon mukaan. Kierto- tai intervallityyppisessä harjoittelussa juostaan, hypitään sekä käytetään oman kehon painon lisäksi kahvakuulia, painoja tai kuminauhoja. Tunnille tarvitset joustavat sisäliikuntavaatteet, sisäliikuntakengät, pienen pyyhkeen ja juomapullon. Tunti sopii kaikille.


Teemabody: Tunti sisältää alkuverryttelyn, lihaskunto-osuuden ja venyttelyn. Toiminnallista harjoittelua, jossa tehdään monipuolisia koko kehoa eri tavoin vahvistavia liikkeitä. Tavoitteena on, että lihaskunnon ohella sydämen ja verenkiertoelimistön kunto nousee. Käsipainot otetaan mukaan niinä aikoina, kun ohjaaja niistä mainitsee. Tunnilla tulee hiki, joten pyyhe matkaan, ja oma alusta. Tunti on raskas, mutta sopii kaikille, jokainen tekee oman kunnon mukaisesti.


Tehokeho: Tunnilla tehdään koko kehon toimintakykyä kehittäviä liikkeitä monipuolisuutta painottaen. Tunti sisältää alkulämmittelyn (noin 15-20 min) sisältäen reippaan sykkeen kohotusosion, teemaosion (25 min.) ja loppuvenyttelyn (5-10 min). Teemaosion painotus vaihtelee kuukausittain (esim. keskikeho/ niska-selkä/ ketteryys). Ajoittain käytetään apuna seuran omia pienvälineitä kuten keppiä, vastuskuminauhoja. Tunnille tarvitset tavalliset joustavat sisäliikuntavaatteet, jumppamaton, pienen pyyhkeen ja juomapullon. Tunti sopii jo jonkin verran liikkuneille ja niille, jotka kaipaavat ryhmäliikuntaan vähän voimistelullisuutta mausteeksi.


Vaihtuva teema: Liikutaan vaihtelevilla teemoilla vaihtuvien ohjaajien opastuksella. Tuntien raskaus ja vaikeus vaihtelee teeman mukaan. Vaihtuvat teemat ja ohjaajat löydät nettisivuilta. Tunnille tarvitset joustavat sisäliikuntavaatteet, sisäliikuntakengät, jumppa-alustan ja juomapullon. Sopii kaikille.


KEHONHUOLTO

=> kevyet, helpot ja huoltavat tunnit

Flowjooga70 edistää kehon ja mielen hyvinvointia parantamalla lihasvoimaa ja kehonhallintaa, sekä rauhoittamalla mieltä. Joogaharjoituksen lähtökohtana on aina oman kehon tilanne. Tunti sisältää meditaatio- ja/tai hengitysharjoituksia. Joogalla on tutkitusti monia tärkeitä terveysvaikutuksia, katso tarkemmin täältä: http://www.yogajournal.com/…/count-yoga-38-ways-yoga-keeps…/  Tunnille tarvitset joustavat sisäliikuntavaatteet, joogamaton sekä mielellään kaksi joogatiiltä ja joogaremmin, jotka voi myös ostaa ohjaajalta. Tunti sopii kaikille eikä etukäteistaitoja tarvita. Jäsen- ja jumppamaksun lisäksi erillismaksu 50 € / koko kausi tai 30 € / syksy tai kevät. Max ryhmäkoko 25.


Ladyt: Tunnilla muokataan kehoa monipuolisesti sekä harjoitetaan lihaskuntoa ja tasapainoa. Kauden aikana hyödynnämme myös erilaisia välineitä. Tunti sopii kaikille, myös sinulle, joka haluat huolehtia kunnostasi ja terveydestäsi. Matalankynnyksen tunti sinulle, joka vasta aloitat liikuntaharrastuksen. Tunnille tarvitset joustavat sisäliikunta vaatteet ja kengät/tossut, jumppamaton sekä juomapullon.


Toiminnallinen kehonhuolto: Ilman välineitä tai faskiapallolla, foam rollerilla, kuminauhalla, kepillä tai pikkupainolla tehtävä liikkuvuus- ja liikerataharjoitus. Tunnilla aiheena koko keho erilaisin menetelmin tai esimerkiksi jalkaterä, ranne, olkapää, lanneranka, purentalihakset tms. Tunti aina erilainen. Tunti auttaa palautumisessa, vammojen ehkäisyssä ja kuntoutuksessa. Tunnille tarvitset tavalliset joustavat sisäliikuntavaatteet, jumppamaton ja juomapullon. Tunti sopii erinomaisesti kaikille viikon kevyemmäksi harjoitukseksi tai rankemman tunnin päälle.


Yinjooga75: Tunnilla tehdään pitkäkestoisia venytyksiä huomioiden kunkin osallistujan kehon lähtökohdat. Harjoituksessa pyritään vaikuttamaan kehon energiajärjestelmään rauhoittavasti. Tunti on oiva palauttaja sekä keholle että mielelle ja hyvä vastapaino kiireiselle arjelle. Tunnille tarvitset joustavat sisäliikuntavaatteet, joogamaton ja mielellään apuvälineinä joogabolsterin, kaksi joogatiiltä, joogaremmin sekä peiton. Apuvälineitä voit ostaa ohjaajalta. Yinjooga sopii aloittelijoille ja edistyneille.


TANSSI    

=>   tanssilliset tunnit                               

Bailabaila: Bailabaila on tanssillinen tunti, joka sisältää tehokkaita liikkeitä ja yksinkertaisia askelsarjoja eri musiikkityylejä, kuten discoa, salsaa ja hiphopia yhdistellen. Tunnille tarvitset joustavat sisäliikuntavaatteet, tanssilenkkarit tai sisäliikuntakengät, pienen pyyhkeen, juomapullon ja iloisen mielen. Tunti sopii kaikille, myös vasta-alkajille.


BodyFlow: Tunti koostuu alkulämmittelystä, jossa suurin osa lihasryhmistä aukaistaan venyttelevin ja rytmikkäin liikkein. Sen jälkeen tunnilla tehdään usein erilaisia sarjoja, jotka kehittävät koordinaatiota, liikkuvuutta, tasapainoa, vartalonhallintaa ja rangan liikkuvuutta. Tunnin loppupuolella on aina lihaskuntoliikkeitä, esim. selkä ja vatsalihastyöstöä. Tunti on hyvin tehokas ja sopii kaikille. Tällä tunnilla ryhti paranee, ja liikkuvuus lisääntyy, jalkoihin tulee voimaa ja jäntevyyttä. Liikumme paljon salin päästä päähän, tai sitten ns. omalla paikalla teemme erilaisia harjoitteita. Tunnilla on kiva fiilis, ja varmasti pääset mukaan helposti. Tunnilla liikutaan paljain jaloin tai sisätossuilla.

Sambic®: Vauhdikasta tanssiliikuntaa brasilialaisilla tansseilla (samba-reggae, axé-tanssit ja brasilialainen samba) kohottaa kuntoa ja lisää vartalon liikkuvuutta ihanilla brasilialaisilla rytmeillä. Pehmeät reggaen liikkeet poistavat selän, hartiaseudun ja rintarangan jäykkyyttä ja samba pistää puolestaan lantioon liikettä. Myös ryhti ja lihaskunto paranevat! Selkeät askelkuviot perinteisin tai trendikkäin lisukkein.Rentoa, hauskaa ja hikistä sekä aitoa brassifiilistä. Tunnille tarvitset tavalliset joustavat sisäliikuntavaatteet, tanssilenkkarit tai sisäliikuntakengät, pienen pyyhkeen ja juomapullon. Sambic® sopii kaikille eikä edellytä aiempaa kokemusta.


Step45: Aerobinen ja menevä tunti, joka sopii jo jonkin verran harrastaneille.  Pienen lämmittelyn jälkeen kehitellään step-laudalla keskivaikea askelsarja, joka haastaa hengityselimistön lisäksi muistia ja motoriikkaa. Tällä tunnilla ei tehdä lainkaan lihaskuntoharjoittelua. Mukaan tarvitset jalkineet ja juomapullon.


Zumba45®: Reipastempoisella kuntotanssitunnilla edetään hauskanpidon ehdoilla, joten askelten kanssa ei ole kovin tarkkaa. Koreografian lähtökohtana on musiikin rytmi ja musiikin edustama tanssityyli, joten tunneilla opit myös tanssien perusaskelia ja perusrytmejä eri puolilta maailmaa. Tunnille tarvitset joustavat sisäliikuntavaatteet, tanssilenkkarit tai sisäliikuntakengät, pienen pyyhkeen ja juomapullon. Zumba45® sopii kaikille.


IKILIIKE

=> matalankynnyksen tunnit aloitteleville ja 60+ ikäisille

Ikivireät: Tunnilla ylläpidetään ja kehitetään monipuolisesti lihaskuntoa, liikkuvuutta, tasapainoa, koordinaatiota iloisella mielellä. Harjoitteilla ja yhdessä tekemisellä tuetaan arkijaksamista. Tunnilla jokainen tekee omien tuntemusten ja kuntonsa mukaan. Ohjaaja antaa liikevaihtoehtoja tarvittaessa. Mukaan tarvitset joustavat sisäliikuntavaatteet, sisäliikunta kengät tai tossut, jumppa-alustan.


Kuntoteema: Tunnilla tehdään monipuolisia lihaskuntoharjoituksia oman kehon painoa, tai erilaisia välineitä hyödyntäen. Terveyttä ja kuntoa edistävä tunti, joka sopii kaikille ikäryhmille. Matalankynnyksen tunti myös sinulle, joka aloitat liikuntaharrastuksen. Tunnille tarvitset joustavat sisäliikunta vaatteet ja -kengät/ tossut, jumppa-alustan ja juomapullon.


Ladyt: Tunnilla muokataan kehoa monipuolisesti sekä harjoitetaan lihaskuntoa ja tasapainoa. Kauden aikana hyödynnämme myös erilaisia välineitä. Tunti sopii kaikille, myös sinulle, joka haluat huolehtia kunnostasi ja terveydestäsi. Matalankynnyksen tunti sinulle, joka vasta aloitat liikuntaharrastuksen. Tunnille tarvitset joustavat sisäliikunta vaatteet ja kengät/tossut, jumppamaton sekä juomapullon.


Vetreäksi vedessä: Vesijumppa tarjoaa monipuolista liikuntaa kehon lihaksille ja nivelille. Tunti sisältää alkuverryttelyn, lihaskunto-osion ja loppuvenyttelyn. Tunti sopii 60+ ikäisille miehille ja naisille eikä edellytä uimataitoa. Vesi on myös lempeä ympäristö niille, joille normaali liikunta tuottaa hankaluuksia tai kipuja. Tunnille tarvitset uima-asun ja pyyhkeen. Jäsen- ja jumppamaksun lisäksi uimahallin sisäänpääsymaksu. Suosittelemme sarjakorttia.