Tuntikuvaukset

Kaikille tunneille tarvitset joustavat sisäliikuntavaatteet, sisäliikuntakengät, jumppa-alustan, juomapullon ja tarvittaessa pienen hikipyyhkeen. Lisävarusteet löydät tuntikuvauksista tai nettisivujen vaihtuvateema-tuntien tarkemmista ohjelmista.

TEHOTREENI 

Aqua HIIT: Fyysisesti kuormittava tunti vedessä (pohjakosketus), jossa tehdään reippaaseen tahtiin selkeitä ja kokonaisvaltaisia liikkeitä hyödyntäen vedenvastusta. Liikkeet tehdään joko pattereissa tai yhtenä ryhmänä. Välineinä käytämme esim puntteja, ämpärinkansia yms. Tunnille tarvitset uima-asun ja pyyhkeen. Tunti sopi kaikille (myös miehille) jo jonkin verran harrastaneille. Jäsen- ja jumppamaksun lisäksi erillismaksu 20 € / koko kausi tai 15 € / syksy tai kevät sekä uimahallin sisäänpääsymaksu, suosittelemme sarjalippua. Max ryhmäkoko 25.


Kahvakuula: Voimaa ja iloista mieltä sisältävä tehokas toiminnallinen koko kehon treeni! Kahvakuulatunti sisältää kokonaisvaltaisia ja helppoja liikkeitä, joiden avulla parannat lihaskuntoasi, kehität voimaa ja lihaskestävyyttä. Samalla haastat keskivartalon lihaksia, parannat liikkuvuutta ja kehonhallintaa. Dynaamisten harjoitteiden myötä saat taatusti hien pintaan joka tunnilla!

Tunnille tarvitset oman kahvakuulan, joustavat vaatteet, pienen pyyhkeen, jumppa-alustan ja juomapullon. Aloittelijoille suosittelemme 4-8 kg ja harrastaneille 6-12 kg kuulaa. Jos omistat kaksi eri kuulaa, ota mukaan yksi kevyempi ja yksi raskaampi kuula. Muutamia kahvakuulia on myös lainattavissa.  Kahvakuulaharjoittelu sopii kaiken kuntoisille sekä aloittelijoille että aiemmin liikuntaa harrastaneille. Aikaisempaa kokemusta kahvakuulaharjoittelusta ei siis tarvita. Toiminnallisten liikkeiden avulla harjoitukset pystytään varioimaan kullekin tasolle sopiviksi.


Power Body: Koko kehoa harjoittava lihaskunto tunti, jossa myös sykkeen kohotus osioita. Lämmittely step-laudan kanssa, jonka jälkeen pattereina tehtävät harjoitteet koko keholle. Kivaa ja tehokasta!

Syketreeni: Todellinen tehotreeni perjantai tai sunnuntai – iltaan! Tule karistamaan viikon pölyt kehostasi tämän tehotreenin avulla. Lämmittelyn jälkeen monipuolista lihaskuntoharjoittelua koko keholle esim. kahvakuulan, kuminauhan, kepin avulla. Tunnin lopuksi lyhyet palauttelut. Perjantain tunneilla käytetään käsipainoja, ota omat käsipainot mukaan. Tuntien raskaus ja vaikeus vaihtelee teeman mukaan. Sopii kaikille (myös miehille).


Tabata: HIIT-treenimuoto, joka on tehokas tapa polttaa rasvaa, kohottaa lihaskuntoa, lisätä kestävyyttä ja kiihdyttää aineenvaihduntaa. Tunti sisältää liikeblogeja, joissa yhtä liikettä tehdään 4 minuuttia: 20 sek. liikettä (täydellä teholla), 10 sek. taukoa, yhteensä 8 kertaa. Tunti on raskas, mutta sopii kaikille.


KUNTOTREENI

HydroBic: reipastempoinen aerobictunti vedessä musiikin tahtiin. Tunnilla nostetaan sykettä ja vahvistetaan lihaskuntoa erilaisia välineitä hyödyntäen. Tunnille tarvitset uima-asun ja pyyhkeen. Tunti sopii kaiken ikäsille, kokoisille ja kuntoisille naisille ja miehille eikä edellytä uimataitoa. Jäsen- ja jumppamaksun lisäksi erillismaksu 20 € / koko kausi tai 15 € / syksy tai kevät sekä uimahallin sisäänpääsymaksu, suosittelemme sarjalippua. Max ryhmäkoko 25.


Kuntomix: Matalankynnyksen lihaskuntotunti niin aloittelijalle kuin kokeneemmallekin jumpparille. Tunti sisältää yksinkertaisen alkuverryttelyn, monipuolisen lihaskunto-osuuden, jonka tehon ja haastavuuden voit itse määrittää sekä n. 15 loppuverryttelyn/venyttelyt. Tunti sopii kaikille kuntotasosta riippumatta.


Kuntoteema: Tunnin teemat vaihtuvat monipuolisista lihaskuntotunneista, kuntotanssiin ja kehonhuoltoon.  Terveyttä ja kuntoa edistävä tunti, joka sopii kaikille ikäryhmille. Matalankynnyksen tunti myös sinulle, joka aloitat liikuntaharrastuksen.


Ladyt: Tunnilla muokataan kehoa monipuolisesti sekä harjoitetaan lihaskuntoa ja tasapainoa. Kauden aikana hyödynnämme myös erilaisia välineitä. Tunti sopii kaikille, myös sinulle, joka haluat huolehtia kunnostasi ja terveydestäsi. Matalankynnyksen tunti sinulle, joka vasta aloitat liikuntaharrastuksen.


Peli-ilta: Mukavaa, vauhdikasta pelailua toiveiden mukaan, ilman kilpailullisia tavoitteita. Pelatuimpana salibandy. Tunnille tarvitset sisäpelikengät, oman salibandymailan ja juomapullon. Tunti sopii kaikille, niin naisille kuin miehille, aiempaa pelikokemusta ei tarvita.

Pilates: Kaiken ikäisille ja tasoisille sopiva kehon tasapainoa, ryhtiä ja hyvinvointia edistävä tunti.  Tunnin tavoitteena on kehittää voimaa ja liikkuvuutta sekä vapauttaa kehon kireyksiä ja tuoda hyvää oloa. Pilates tunnilla vahvistat kehon syviä lihaksia, ja parannat kehonhallintaa. Pilates sopii kaiken kuntoisille sekä aloittelijoille että aiemmin liikuntaa harrastaneille.


Sykefit: Toiminnallista harjoittelua, jossa pääset haastamaan kehoasi oman kunnon mukaan. Kierto- tai intervallityyppisessä harjoittelussa juostaan, hypitään sekä käytetään oman kehon painon lisäksi vaihtelevasti kahvakuulia, painoja tai kuminauhoja.  Tunti sopii kaiken kuntoisille ja myös miehille!


Syketeema: Liikutaan vaihtelevilla teemoilla. Lämmittelyn jälkeen monipuolista lihaskuntoharjoittelua koko keholle. Tunnin lopuksi lyhyet palauttelut. Tuntien raskaus ja vaikeus vaihtelee teeman mukaan. Sopii kaikille.


KEHONHUOLTO

Dynaaminen kehonhuolto: Dynaaminen venyttely on aktiivista venyttelyä, joka sisältää paljon liikettä. Siinä lihas viedään venytysasentoon ja palautetaan melkein heti alkuasentoon tai pidetään venytysasennossa vain hetken aikaa. Sen tarkoituksena on avata luonnollisia liikeratoja viemällä lihas useamman kerran venytysasentoon. Dynaamista venyttelyä käytetään liikkuvuuden kehittämiseen ja sillä voidaan parantaa kehonhallintaa. Tunnilla tehdään kehon harjoitteita, ja siinä voi olla osia myös Fascia harjoitteita. Tunti on kevyt, monipuolinen ja soveltuva kaikille, liikkeitä voit tehdä omassa tahdissa.


Kehonhuolto/Body&Mind: Tunnilla keskitytään vaihdellen kokonaisvaltaiseen liikkuvuusharjoitteluun ja lihaskalvoketjujen läpikäymiseen. Tunnilla käytetään myös erilaisia välineitä (keppi, kuminauha, pallo). Tunti auttaa palautumaan rasituksesta, lisäämään liikkuvuutta ja vetreyttä, sekä parantamaan kehonhallintaa.  Rauhallinen kehonhuoltotunti sopii kaikille kunnosta riippumatta ja suosittelemme tätä tuntia erityisesti myös palauttavaksi harjoitteluksi paljon treenaaville. Tunnille tarvitset tavalliset joustavat sisäliikuntavaatteet, jumppamaton ja juomapullon.


Pilates: Kaiken ikäisille ja tasoisille sopiva kehon tasapainoa, ryhtiä ja hyvinvointia edistävä tunti.  Tunnin tavoitteena on kehittää voimaa ja liikkuvuutta sekä vapauttaa kehon kireyksiä ja tuoda hyvää oloa. Pilates tunnilla vahvistat kehon syviä lihaksia, ja parannat kehonhallintaa. Pilates sopii kaiken kuntoisille sekä aloittelijoille että aiemmin liikuntaa harrastaneille.

Seasonal Jooga: Tunneilla yhdistyvät intialainen hathajooga ja perinteisen kiinalaisen lääketieteen vaikutteet. Jälkimmäiseen kuuluvat mm kehossa kulkevat meridiaanit eli energiakanavat ja niitä vastaavat energeettiset sisäelimet, joilla kaikilla on kytkös vastaavaan vuodenaikaan, joiden tunnelmia tuntien teemat noudattavat. Tunneilla pyritään aktivoimaan ja avaamaan näitä kanavia, joista moni vastaa myös kehon eri faskialinjoja. Liikkeiden tarkoitus on sekä avata että vahvistaa kehoa ja liikkeisiin liittyvän hengityksen avulla rauhoittaa hermostoa. Tunneille tarvitset joogamaton, huovan ja vesipullon.


TANSSITREENI    

Dancemix: Hikeä ja hauskaa monipuolisella tanssillisella tunnilla! Dancemix tunneilla tehdään koko tunnin ajan helppoja koreografioita vaihtuvaan musiikkiin, aina lattareista, poppiin, humppaan ja jazziin. Ajatuksena on, että jo ensikertalainen pääsee mukaan, mutta samoja koreografioita pidetään niin kauan, että pidempään mukana olleet pääsevät jo lisäämään niihin lisämausteitakin! Mukaan tarvitset mukavat tanssikengät, jumppavaatteet ja juomapullon. Sopii kaikille.


Tanssia ja sykettä: Tunnilla jammaillaan ja hikoillaan vaihtelevan musiikin sekä eri tanssityylien tahdissa. Puoleentoista tuntiin mahtuu mukaan myös vähän tekniikkaa ja koreografiankin rakentamista. Koreografian lähtökohtana on musiikin edustama tanssityyli, joten pääsetkin tutustumaan eri puolilta maailmaa olevien tanssien perusaskeliin- ja rytmeihin. Tunti sisältää myös lihaskunto- ja venyttelyosuuden sekä lyhyen loppurentoutuksen. Tunti sopii kaikille tanssista innostuneille, aiempaa tanssitaustaa ei tarvita. Sopii kaikille.


Zumba Fitness®: Reipastempoisella kuntotanssitunnilla edetään hauskanpidon ehdoilla, joten askelten kanssa ei ole kovin tarkkaa. Koreografian lähtökohtana on musiikin rytmi ja musiikin edustama tanssityyli, joten tunneilla opit myös tanssien perusaskelia ja perusrytmejä eri puolilta maailmaa. Tunnille tarvitset joustavat sisäliikuntavaatteet, tanssilenkkarit tai sisäliikuntakengät, pienen pyyhkeen ja juomapullon. Zumba® sopii kaikille.


IKILIIKE

=> matalankynnyksen tunnit aloitteleville ja 60+ ikäisille

Kuntoteema: Tunnin teemat vaihtuvat monipuolisista lihaskuntotunneista, kuntotanssiin ja kehonhuoltoon. Terveyttä ja kuntoa edistävä tunti, joka sopii kaikille ikäryhmille. Matalankynnyksen tunti myös sinulle, joka aloitat liikuntaharrastuksen. Tunnille tarvitset joustavat sisäliikunta vaatteet ja -kengät/ tossut, jumppa-alustan ja juomapullon.


Ladyt: Tunnilla muokataan kehoa monipuolisesti sekä harjoitetaan lihaskuntoa ja tasapainoa. Kauden aikana hyödynnämme myös erilaisia välineitä. Tunti sopii kaikille, myös sinulle, joka haluat huolehtia kunnostasi ja terveydestäsi. Matalankynnyksen tunti sinulle, joka vasta aloitat liikuntaharrastuksen. Tunnille tarvitset joustavat sisäliikunta vaatteet ja kengät/tossut, jumppamaton sekä juomapullon.


Vetreäksi vedessä: Vesijumppa tarjoaa monipuolista liikuntaa kehon lihaksille ja nivelille. Tunti sisältää alkuverryttelyn, lihaskunto-osion ja loppuvenyttelyn. Tunti sopii 60+ ikäisille miehille ja naisille eikä edellytä uimataitoa. Vesi on myös lempeä ympäristö niille, joille normaali liikunta tuottaa hankaluuksia tai kipuja. Tunnille tarvitset uima-asun ja pyyhkeen. Jäsen- ja jumppamaksun lisäksi uimahallin sisäänpääsymaksu. Suosittelemme sarjakorttia.